Download

Weet u waarom uw patiënt de praktijk verlaat

 

Weet u waarom uw patiënt de praktijk verlaat

Alexander Tolmeijer - 13 maart 2017

Dat er af en toe een patiënt de praktijk verlaat hoort bij ons vak. Maar houdt u ook bij wanneer en waarom? Dat kan waardevolle informatie opleveren, zeker als je met meer tandartsen of mondhygiënisten werkt. Helaas laat onze praktijksoftware niet toe om dat makkelijk vast te leggen en terug te halen. Een eerste stap is goed na te denken over de redenen van de patiënt die je wil vastleggen.

Andere tandarts

Dat de patiënt naar een tandarts gaat is de meest vastgelegde reden in de software die dit bij kan houden. Deze informatie zegt helaas niets. Beter is een aantal redenen die voor de praktijk belangrijk zijn vast te leggen en die nauwgezet bij te houden. Voorbeelden hiervan zouden kunnen zijn:

  • verhuisd <10 km
  • verhuisd >10 km
  • ontevreden
    • behandeling
    • wachttijden
    • bejegening
  • reageert niet meer op oproepen
  • overleden

Als deze redenen gekoppeld zijn aan een behandelaar, krijg je meteen een veel dieper inzicht in waarom een patiënt weg gaat, of niet meer op komt dagen. Dentiva gebruikt een doordacht systeem dat in elke software toepasbaar is.



Geslacht   Man   Mevr.
Voornaam *  
Tussenvoegsel  
Achternaam *  
Praktijk  
Aantal stoelen  
Telefoonnummer  
E-mailadres *  
* Verplicht