Telefoonvaardigheden in de tandartspraktijk

Home » Gastvrijheid » Telefoonvaardigheden in de tandartspraktijk

Telefoonvaardigheden in de tandartspraktijk

Geplaatst op

Gastvrijheid, slimmer werken of beter resultaat, is vaak een kwestie van gewone dingen heel goed doen. Telefoonvaardigheden in de tandartspraktijk zijn daarin een belangrijke schakel. Wordt de telefoon altijd aangenomen? En hoe snel? Onze eigen ervaring met een onlangs aangeschaft nieuw systeem is zeer positief. Klanten hoeven minder lang te wachten en worden effectiever geholpen.

Wat zeg je na hoeveel keer overgaan?

Het eerste contact met de patiënt is vaak via de telefoon. Hoe wordt een nieuwe patiënt verwelkomt? Iets eenvoudigs als de telefoon aannemen, varieert al enorm. Sommige praktijken nemen na vijf keer overgaan slechts aan met alleen de praktijknaam. De betere getrainde receptionisten nemen daarentegen binnen drie keer overgaan aan met ‘Goedemorgen/middag, de naam van de praktijk, gevolgd door de naam van de receptionist.

Telefoonvaardigheden in de tandartspraktijk

Alex Nottingham gaat tijdens het Seminar van DentalPracticeExcellence dieper in op de inhoud en aanpak van het gesprek tijdens het blok ‘Phone verbal skills’. Met onderwerpen als: Hoe makkelijk kan een patiënt de afspraak wijzigen of afzeggen? En nog belangrijker, hoe komt het gesprek op de patiënt over?

Na afloop van deze lezing heb je een mooi toepasbaar model waarmee je, zowel als praktijkhouder als praktijkmanager, de receptionist een goed handvat kan geven voor het telefoon gebruik aan de balie. Een klein gedeelte  hiervan kun je nu al vinden op www.dentiva.nl. Maar het is veel leuker en inspirerender om dit unieke Seminar en de Masterclass van DentalPracticeExcellence op 23 en 24 maart 2018 zelf te bezoeken!

Wij spreken al uitgebreid met Alex om ervoor te zorgen dat zijn MBA achtergrond en uitgebreide ervaring met tandartspraktijken goed aansluiten op de Nederlandse situatie.