Jobs to be done, waarvoor komt de patiënt eigenlijk?

Home » Gastvrijheid » Jobs to be done, waarvoor komt de patiënt eigenlijk?

Jobs to be done, waarvoor komt de patiënt eigenlijk?

Geplaatst op

Wie de kantbeleving in de klantreis, of customer journey, wil verbeteren, moet goed kijken waar de klant écht voor komt. Een mooie video hierover is van Jos Burgers: ‘Willen klanten boren of juist gaten?’ is zijn zeer inzichtgevend verhaal. Klik hier voor zijn video.
Het perspectief van de patiënt is een belangrijk element van échte gastvrijheid. Ook voor de training ‘‘de ideale klantreis in de tandartspraktijk’ is dit een mooi startpunt

Wat is de behoefte van de klant precies?

Vergeet marktsegmentatie en kijk eens goed naar waar de patiënt nu echt voor komt. De behoefte en vraag kunnen per behandeling compleet verschillen. De verwachting van een klant bij de controle is anders dan bij een grote behandeling. Zo is ook de benadering van een tandartspraktijk voor een behandeling die meteen moet gebeuren – bij een spoedgeval – natuurlijk anders dan voor een behandeling die de patiënt zelf wil en hij of zij ook nog eens de tijd heeft om tot een beslissing te komen.

Tijdens de training ‘De ideale klantreis in de tandartspraktijk’ gaan we samen op zoek naar de reden waarvoor de patiënt echt in jouw praktijk komt en blijft: Wat zijn de ‘jobs to be done‘ volgens de patiënt, bij jou in de praktijk?

Voorbeelden van denken vanuit de klant

Hieronder vind je nog een aantal mooie voorbeelden van denken vanuit de klant.

Marc Westeneng van flowresulting is trainer op 14 november en 4 december bij ‘de ideale klantreis in de tandartspraktijk’.
Lees hier een goede blog hoe andere bedrijven tot nieuwe inzichten kwamen door middel van een klantreis.

Een andere kreet die vaak voorkomt is de ‘wow-factor‘. Hoewel het aardig kan zijn om klanten te proberen te verbazen met excellente dienstverlening, is het ‘gewoon goed doen’ in de praktijk vele malen belangrijker.

Lees hier een mooi artikel hierover..

ideale klantreis tandartspraktijk